Azur Indian Music Project

My photo
San Jose, San Jose, Costa Rica
Welcome to our music for development space where we will try to keep our friends updated on Azur Indian's latests. We also hope to engage actively with other musicians and anyone who is interested in development issues in general to hopefully reach higher grounds. So please, post your comments and share your thoughts with us! Azur Indian(アズール・インディアン)のブログへようこそ!このページでは私たちの活動をご紹介していくほか、音楽に興味がある方、国際協力・開発に興味がある方との交流の場を作っていければと考えています。みなさんの思いやコメントをこの場でぜひ共有してください!

Tuesday 19 October 2010

A concert in Santa Ana 14th October 2010

Midori had another concert in Santa Ana with Sergio Nunes! It was held in the Casa de la cultura Santa Ana on the 14th October.

The venue looks quite new, and is 4 stories building, seems to have about 4-5 class rooms in each floor. The concert room was on the 3rd floor, and it can accommodate about 100 people.

The room was filled with audiences including students of Casa de la cultura and musicians. I didn't really expect my school friends to come because it was in Santa Ana and it was only Thursday....but some of my friends came over to see me, that made me very happy!

There was an old Kawai fluegel piano (how do you say that in English? Is it just "Grand piano"?) and this became tonight's another partner for me.

Funnily, I didn't become nervous at all (this was the first time in my life as far as I remember!!), and I could enjoy playing music with Sergio's cello. In this sense, I really could dig into my own music world and to collaborate that with Sergio's. I look forward the video that tricky tracky took :))

This was another new quality experience.

Muchas gracias :))







10月14日(木)セルヒオ・ヌニェスさんとの第2回目のコンサートを開きました。場所は首都のサンホセから約30分くらい北にある、少々ハイソな街、サンタアナ。こちらの文化センターにて行いました。

文化センターはコンクリートむき出しの現代的な4階建ての建物です。今回のコンサートホールは3階。収容人数は100人。

お陰さまで会場は文化センターに通う学生たちや、ミュージッシャン、そのほかの方でいっぱいになりました。木曜だったし、サンタアナだったし、普通の日は 忙しい私の学校の友達はあんまりきてはくれないだろうと、そんなに期待していなかったのですが、何人かきてくれました。うちの向かいに住んでいる人にも声 をかけてたのですが、彼も仕事帰りに立ち寄ってくれ。もう一人、何人家わからないんですが、メールでお知らせした方がきてくださいました。やっぱり知り合 いに応援されているのって嬉しいですね!

会場には年季の入ったカワイのグランドピアノ。今夜の私のお供です。

不思議なことに、全然緊張せず(人生初だったかも!?)演奏でき、そのお陰でセルヒオの音楽を感じ取りながら、自分の音楽をどうやって作るのか、ということに集中できた気がします。なんか嬉しい!!トリッキートラッキー(というあだ名の青年)がビデオを取ってくれたので、見てまた研究します。

また新しい経験・勉強になりました。


Entry: Midori

No comments:

Post a Comment